【サム:3】Shinkansen and Osaka 新幹線と大阪

番外編として、インターン生の日本滞在記を2か国語にてお送りします。

Going to Osaka on the Shinkansen 新幹線で大阪へ(6月6日)

This morning, I woke up very early, because I was going to Osaka on the Shinkansen. Okumura-san met me in Tokyo Station and we boarded the bullet train. I was very happy to be given a window seat, as I got the chance to admire the landscape for the whole trip. I even got a glimpse of Mount Fuji. How lucky I was ! When we arrived in Osaka, the sun was high and it was scorching. Luckily, the exhibition was inside a building with AC. The salesmen were very nice to me and I got along well with them. Later that day, they invited me to have dinner. I had a really great time.

今朝は新幹線で大阪に行く日なのでとても早く起きました。オクムラさんと東京駅で会い、新幹線に乗り込みました。窓側の席に座ることができてとてもハッピーでした。乗車中、ずっと景色を眺めることができたからです。富士山も見えました。本当に僕はラッキーだ!大阪に到着すると、太陽は高く、非常に暑かったです。幸いなことに展示会は空調がある屋内で行われていました。営業の皆さんはとても良い方たちで、仲良くなることができました。その後、皆さんが夕食に招待してくれました。本当に素晴らしい時間を過ごしました。

Sightseeing in Osaka 大阪観光(6月7日)

On Friday morning, I saw that it was raining outside. Because of this, I haven’t been able to visit all the places I had in mind, sadly. On top of that, there was a misunderstanding between Sawada-san (the sales leader) and me, so I waited a long time in the hotel lobby for nothing. After having a nice breakfast/lunch, I took the metro and started the sightseeing. Of course, without the cheap umbrella I bought, I would have been drenched !

金曜日の朝、外を見ると雨が降っていました。そのため、考えていた場所に行けなかったのは残念でした。しかも、(営業リーダーの)サワダさんと僕との間で誤解があり、ホテルロビーで長時間待ちぼうけになってしまいました。美味しい朝食兼昼食をとった後、地下鉄に乗って観光に出かけました。安い傘を買ってありましたが、それが無ければびしょぬれになっていたと思います。

天王寺公園

I got to visit Tennoji park, where I enjoyed a peaceful environment and listened to the calming sounds of the rain. After that, I walked to Shitennoji temple, where I took pictures of the beautiful pagoda. Lastly, I went to Dotonbori street. In Dotonbori, I tried many delicious foods: takoyaki, okonomiyaki and lemon pan for dessert.

まず天王寺公園に行き、穏やかな雰囲気を満喫し、雨の静かな音を聞きました。その後、四天王寺まで歩き、そこで美しい塔の写真を撮りました。最後に道頓堀に行きました。道頓堀では、たこ焼き、お好み焼き、デザートのレモンパンなど、美味しいものをたくさん食べました。

At the end of the day, I went back to the train station, took the shinkansen again and finally went back to my apartment to get a get some sleep.

その後、鉄道の駅に行って再び新幹線に乗り、アパートに帰って寝ました。